Het inloggen met de elektronische identiteitskaart lukt niet.

Hiervoor heeft u een kaartlezer, identiteitskaart en pincode nodig.
  1. Sluit éérst uw webbrowser, connecteer dan pas uw kaartlezer en identiteitskaart.
  2. Download de software om uw identiteitskaart te kunnen lezen via https://eid.belgium.be/nl. U maakt best gebruik van de webbrowsers 'Google Chrome' of 'Internet Explorer'. Test de installatie
  3. Bij problemen Mac: installeer de kaartlez​er patch. Bij problemen vnl. Windows XP: controleer uw java software installatie
  4. Klik hier bij vragen of problemen.

Ik ben mijn gebruikersnaam en wachtwoord vergeten.

U kunt te allen tijde een nieuwe gebruikersnaam en wachtwoord aanmaken of wijzigen met uw kaartlezer, identiteitskaart en pincode. Klik hier.

Ik ben mijn PIN-code van mijn elektronische identiteitskaart vergeten of deze is geblokkeerd.

Als u de PIN-code vergeten bent of als uw kaart geblokkeerd is omdat u driemaal na elkaar de verkeerde code hebt ingegeven, kan u alleen een nieuwe PIN-code krijgen bij uw gemeentebestuur. U moet zich daarvoor aanbieden samen met:

  • uw eID
  • de brief die u thuis hebt ontvangen en waarmee u uw kaart mocht gaan afhalen bij het gemeentebestuur

De brief bevat naast de PIN-code (het privaat identificatienummer) ook de PUK-code (de activeringscode) waarmee de ambtenaar van het gemeentebestuur uw kaart opnieuw bruikbaar kan maken en/of u een nieuwe PIN-code kan geven.

Indien u niet meer over de PIN of PUK-code beschikt, kunt u een herdruk van uw PIN/PUK codes aanvragen bij de administratie van uw gemeente of via de site www.ibz.rrn.fgov.be

De codes zullen worden opgestuurd naar de gemeente binnen de 15 dagen.

Ik heb geen elektronische identiteitskaart.​​

Neem contact op met uw stadhuis of lokaal registratiekantoor.  Voor meer info.

Ik heb geen kaartlezer.

In de meeste IT winkels en grootwarenhuizen kan u een kaartlezer aankopen.

Welke andere toepassingen zijn beschikbaar met mijn CDLH login?

Als ik een link aanklik, gebeurt er niets?

Waarschijnlijk is de pop-up blokkering van uw browser ingeschakeld. Pas dit aan via de instellingen van uw browser. Hoe u de pop-up blocker kunt uitschakelen, kunt u hieronder per browser opzoeken. Neem contact op als een link niet werkt. Het is mogelijk dat de oorspronkelijke bron iets gewijzigd heeft, waardoor de toegang verstoord is.

Hoe afmelden/Inloggen op dezelfde computer lukt niet: de vorige gebruiker is nog steeds actief.

Naast uw login kunt u zich afmelden. U krijgt een melding waarin staat dat u de volledige webbrowser moet sluiten (dus niet enkel de webpagina) om volledig uit het systeem te zijn.

Verwijderen eID certificaten: Bij het inloggen met eID en kaartlezer, komen meerdere namen tevoorschijn.

De cookies moeten verwijderd worden. Kies uw browser uit de volgende lijst: